What’s DISCOVERY

ディスカバリー講師 下澤 一仁(Kazu) プロフィール 英語教師資格あり

優秀な女性講師も在籍しご好評を頂いております。詳細はお電話またはメールにてご相談頂いております。
※ TEFLとは?

サラリーマン時代には、好きである映画を海外に届け「世界の中心で、愛を叫ぶ」「ゴジラ」シリーズなど
日本を代表する映画と共に外国人とビジネスするという、素晴らしい機会に恵まれ、フランスのカンヌ映画祭でもお仕事をさせて頂きました。
また、趣味である海外旅行でも経験した英語や、現地の生活など、夢であった英会話スクールという場で、皆様と一緒に共有できる事を幸せに思います。

出張はプライベートとあわせ、たくさん海外に行きました!
・アメリカ(長期)・台湾(4回)・シンガポール(3回)・香港・韓国・フランス・カナダ・インドネシア・ギリシャ・ニュージーランド・モルジブ・タイ etc...

UCI 修了証
TOEIC認定状(TOEIC 905点)

講師募集中!

It’s a new world.

カリフォルニア州立大学アーバイン校(UCI)ロジャー・デュピュイ氏 推薦文

Mr. Shimozawa has proven to be a great student with us at University of California at Irvine. He has successfully completed the 2009 Summer/Fall Accelerated Teaching English as a Foreign Language Certificate Program at the University of California, Irvine Extension with a 3.53 GPA.
This is a full, on-ground 260-hour TEFL certificate.
The Certificate Program in Teaching English as a Foreign Language (TEFL) is an intensive program designed to provide those-with little or no teaching experience-the practical teaching skills and confidence to transition into an international teaching position with skill and ease.
For almost 20 years, the TEFL programs at UCI have prepared thousands of individuals to pursue careers as English as a Foreign Language teachers. Our expertise has extended into developing teacher-training programs delivered both at UC Irvine and abroad for the Ministries of Education in Japan, South Korea, France, and Chile and various private institutions.

He received A in the course I personally taught him: Profession Communication Skills. Mr. Shimozawa was always a thinker. He constantly took in what others said in our class discussions. This demonstrated to me that he is a thoughtful learner.
I am very glad that his next desire is to teach.

Recently, the Japanese Educational system is going through a certain level of transformation. New policies have been developed and the few that have been implemented have shown positive results. Of course, the issues surrounding the English educational policies in Japan are just part of the more larger issues in Japanese public education. The ongoing concerns of motivation, communicative teaching and classroom management are still large obstacles. The new crop of teachers in Japan face challenges, but these are not insurmountable. I wish him my best and recommend him to your program without reservation.

TEFL Academic Coordinator
English & Certificates for Internationals
University of California, Irvine Extension

Roger Dupuy
[和訳]

下澤氏はUCIのTEFLコース(2009年夏/秋)を優秀な成績(GPA3.53)で修了しました。このコースは合計260時間の授業を修了した人が修了証書を受け取れるプログラムです。これまで20年間で何千人もの英語教師及び英語教師を目指す生徒に授業を行い、日本、韓国、フランス、チリの文部科学省や、民間の大手英会話スクールにも指導を行いました。

下澤氏は、私の授業(プロフェッショナルコミュニケーションスキル)でもAの成績を残しています。彼はとても思慮深く、授業中のディスカッション時も、他の生徒の異なる考えをきちんと受け入れて吸収していました。そんな彼が日本で英語を教えることを、私はとても嬉しく思います。

日本の英語教育は、長い年月を経て一定のレベルに達しました。少しずつですが、新しい教育方針が実践され、発展しているように思います。英語を学ぶモチベーションの上げ方、教師が生徒に一方的に与えるのではない「双方向」な教え方、授業のマネージメントの仕方など、課題はたくさんあります。でも下澤氏をはじめとする日本の新しい世代の教師たちは、この壁をきっと乗り越えられると信じています。私は日本の皆さんに胸を張って下澤氏を推薦し、カリフォルニアから彼の成功を願っています。

TEFL 教授兼アカデミックコーディネーター
英語/プロフェッショナル資格認定プログラム
カリフォルニア州立大学アーバイン校

ロジャー・デュピュイ

PAGE TOP